Annemarie's exchange year in The States

Vertrek / NYC / Aankomst gastgezin

Hello everybody! 13 augustus was het zover op naar 'The States'. Alles was ingepakt en ik was klaar om te gaan. Om 04.30 vertrokken we naar Schiphol. Eenmaal daar aangekomen en geparkeerd op zoek gegaan naar de juiste vertrekhal. We kregen nog wat informatie, ons ticket en moesten gaan inchecken. Na dit gedaan te hebben heb ik nog even koffie gedronken met m'n ouders en broer. En toen was het 07.15 en moesten we terug naar de vertrekhal en moesten we toch echt afscheid gaan nemen. Toen ik aan kwam lopen zag ik bij wat andere mede-studenten de tranen over hun wangen rollen en toen schoot het er bij mij ook in.... Nadat iedereen afscheid had genomen hebben we nog een groepsfoto gemaakt en gingen we door de paspoort controle. Hierna direct door gelopen naar de douane en daarna de gate. Bij de gate even moeten wachten en toen het vliegtuig in! De vlucht duurde ongeveer 7,5 uur, eenmaal aangekomen in Newark met de groep wat gegeten bij de subway en gewacht op de bus. Toen we aangekomen waren in het hotel hebben we gezwommen, kamerindeling gekregen, gekletst met de groep en 's avonds pizza gegeten. Toen op tijd naar bed want de volgende dag zou het drukke programma in NYC beginnen! NYC dag 1: 1.) Central Park 2.) 5th Avenue 3.) Lunch at Macy's 4.) Soho (South of Houston, shoppingarea). 5.) Brooklynbridge 6.) Gegeten bij het Hardrockcafé op TIme Square 7.) Vrije tijd op Time Square NYC dag 2: 1.) 9/11 memorial 2.) Boottour langs statue of liberty en de skyline van Manhattan. 3.) Lunch at World Financial Central. 4.) Metro gepakt naar Coney Island. 5.) Pizza gegeten bij lokale tent in Brooklyn. 6.) Top of the Rock. 7.) Terug naar het Hotel.... :(. We hebben in 2 dagen bijna alle high-lights van NYC gezien, druk maar superleuk! Vrijdagavond was de laatste avond samen met de groep dus hebben we nog lang met elkaar gekletst en gechilled :). Uitendelijk volgensmij maar 1 uurtje geslapen voordat de wakeupcall ging.... Toen nog een ontbijt-to-go meegekregen van het hotel, en op naar het vliegveld, Gaby, Gijs en ik moesten er bij Terminal A uit, en Roos en nog wat andere duitse studenten moesten er bij Terminal C uit. Dus nog even afscheid genomen van Roos (medestudente) en Lana (onze begeleidster). Gijs, Gaby en 2 duitse studenten moesten bij Terminal A inchecken en ik bij B, dus ik moest nog even wachten en heb ik ook nog afscheid van hun kunnen nemen. Toen is de duitse begeleidster met mij naar Terminal B gegaan, koffer ingechecked, door de douane en naar de gate! Ik had nog een overstap in Minneapolis, maar dat ging allemaal gelukkig helemaal goed. Om 10.40 kwam ik aan op het vliegveld van Portland, en daar werd ik warm ontvangen door mijn gastmoeder, gastzusje en mijn regional coördinator :). Nog lekker gelucht en op naar huis. Daar m'n koffer uitgepakt en lekker relaxt. De volgende dag naar de 'Canby Derby' geweest, auto's die op elkaar inrijden en wie het langs blijft rijden (waarvan de auto het langst werkt) wint. Verder doe ik elke dag wel wat m'n gastgezin. Gister naar het strand geweest en vandaag misschien naar 'The silver falls'. Over ongeveer 1,5/2 weken begint school :)! Nou nu zijn jullie weer even updated, ik zal elke maand een blog posten :). Veel liefs, Annemarie

Reacties

Reacties

Fréderique

Wauw Annemarie! Wat klinkt dat geweldig! Heb het wel 2x moeten lezen om het door te laten dringen wat je allemaal al wel niet gedaan en gezien hebt!
Supertof! Heel veel plezier! En liefs vanuit Nederland ????

Papa en Mama

Heerlijk om te lezen dat je het zo goed hebt! We kijken uit naar de volgende blogs!

Anouk

lieve Annemarie,
ongelooflijk dat je al zo veel hebt gezien! Geweldig als ik het zo lees!
geniet ervan!!!
dikke zoen!

Karin en Pel

Hoi Annemarie,

Wat heb je al veel meegemaakt aan nieuwe ervaringen!

Vooral een Candy Derby is volgens ons iets waar je in Zwolle nog nooit over gedroomd hebt.

Groetjes

Pel en Karin

Hoi Annemarie,
Het is wrsch. Een reactie op de verkeerde mand maar hopelijk lees je het toc. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel gek zeker om voor. Het eerst op deze dag niet this te zijn. Groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active