Annemarie's exchange year in The States

Update

10/23/2014

HiDutchies,

Hoe gaat het met jullie? Nog iets bijzonders gebeurd in ons mooie Nederland?

Ik heb het erg naar m’n zin hier in de VS, met af en toe wat dipmomentjes maar over het algemeen geniet ik echt van m’nAmerikaanseleven hier. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blog geplaatst heb, dus het werd wel weer eens tijd om iets van me te laten horen.

Het begint allemaal wat normaler hier te worden. Twee weken geleden had ik echt even eendipweeken voelde ik me niet fit, was wat ziekjes en had heimwee. Vorige weekwasHomecoming”.

Het begon 12 oktober met als eerste dress upday“Rock ‘nRoll”, de meiden droegen zwartje rokjes/panty’s/bandana’s, en jongens vaak een leren jack en iets zwarts. Dinsdag was Hip Hopdayen iedereen droeg joggingsbroeken/petten/beanies. Woensdag was western/country, de cowboyhoeden, en deblousenwerden uit de kast getrokken voor deze dag. Donderdag was het 80’sday, en iedereen liep in neonkleuren/sportkleren, heel erg kleurrijk!

En dan vrijdag was het “THE DAY”: COLORSDAY.Freshmendroegen wit/rood,Sophomoreswit,Juniorsrood enSeniorszwart. Rond 12uur ’s middags moesten deseniorsverzamelen bij het stadium en maakten we een 2015-seniorpicture. Hierna renden we naar de school, daar even voor de school gewacht, toen in de school enkeihardde gymzaal ingestormd waar alle anderegradesons al op zaten te wachten en maakten we een klein feestje. Na deze geweldige ervaring begon dehoco(homecoming)assembly, docenten en studenten playbackten, verder werden er nog veel praatjes gehouden,freshmenjongenswerden gekust op hun wang door een senior (dachten ze), het was eigenlijk hun moederJ!Na deassemblyzijn we naar buiten gegaan en kregen we onze vlag uitgereikt, deexchangestudentsliepen achter en uiteindelijk tussen deseniorstijdens de parade.

Bij deze week enmet namevrijdag voelde ik echt die Amerikaanse school spirit, het was geweldig, en ik heb er enorm van genoten!

Afgelopen zondag ben ik naar depumpkinpatchgeweest en hebben we allemaal een pompoen mee naar huis genomen en verder nog een mini-treintje gereden,gelunched, door een maisdoolhof gelopen en nog wat andere kleine activiteiten.

Ook nog wel leuk om te vermelden, mijn gastbroer heeft een zoontje gekregen, echt een schatje, hij is iets meer dan een week oud.

Gisterhadikm’nlaatstecross country meet:“Districts”.En ja we hadden geluk..Het regende pijpenstelen:welcometoOregon… De afgelopen tijd was echt heel erg mooi, en we hadden enorm geluk met het weer. Maar wanneer het eenmaal begint met regenen houdt het niet meer op tot april. Gister was een hele modderige/koude/natte race, maar oh wat hadden we het gezellig, en wat was het leuk! Ik ging de race in met het idee, het maakt me niet uit wat m’n tijd wordt, de kans dat ik m’n PR in deze race behaal is minimaal, maar ik ga er gewoon van genieten, gewoon het naar m’n zin hebben. En wauw, het was zo gaaf, er waren wel echt drie grote plassen ophetparcour, op het einde wel eentje van 3 bij 3 meten en we een 0,5-0,75deep.Na de race me uiteindelijk wel even omgekleed en wat warme kleren aangetrokken want men wat was ik doorweekt. Ik heb enorm genoot en het was een goede afsluiting van een mooi seizoen. Het officiële cross country seizoen is nu afgelopen, maar onze varsity girls en boys gekwalificeerd voor de “StateChampionships” en wij als JV (junior varsity)mogen mee als supporters als we tot de “StateChampionships” blijven door trainen en dat is volgende week, dus dat doen we maar, want we willen wel heel graag mee als supporters!

Vanaf midden november zal ik dagelijks in het zwembad te vinden zijn want ik ga zwemmendoen,woehoeeee! Ik heb er zoveel zin in! Ik wel enkele jaren gezwommen en ik hield er zo van, dus ik ben heel erg blij dat ik het hier weer kan gaan doen, ik heb er heel erg veel zin in!

Aankomende zaterdag hebben we een Halloweenpartymetinternationalclubop school met alle exchangestudentsen Amerikanen die ook ininternationalclubzitten. Ik ga alsspiderwoman, heb vandaag een klein maskertje gekocht en armdingen, verder heb ik een blauw shirt die er goed bijmatcheden draag ik denk ik een panty enspandexshortje.

Qua school gaat alles erg goed, alles is goed te volgen en ik heb tot nu toe nog allemaal A’sJ. Ik heb ook al een vast vriendinnengroepje en volgende week vrijdag heb ik eensleepover. Ook hebben we binnenkort waarschijnlijk eensleepovermet alle cross country meiden. Begin november vertrek ik voor 5 dagen naar San Francisco. De gastouders van een exchangevriendinnetje (Finland) van mij organiseren elk jaar deze trip, en ik houd zoveel van San Francisco en ik kan niet wachten tot deze prachtige stad weer te bezoeken!

Ik hoop dat ik jullie weer redelijk ge-update heb, en ik zal jullie over ongeveer een maandlatenweten wat ik dan weer allemaal beleefd heb.

Heel veel liefs,

Annemarie

Reacties

Reacties

Vincent

Trots :)

Eef

Interessant weer ????????. Veel plezier in San Francisco. Ben jaloers.

Esther

Hoi AnneMarie, ik kreeg net de link naar je blog van Rommy. heel erg leuk om te lezen! Wat doe je fantastisch veel. Wat een ervaringen. Ze passen heel erg bij hoe ik je heb leren kennen. leuk om je zo te volgen. Ik wens je een hele goede tijd. Lieve groet uit herfstig Sleen, Esther

Jan-Willem

Dag Annemarie, wat doe je het mooi daar in de States. Ook al zijn er naast de vele ups ook downs, maar daar weet je goed uit te komen. Je gaat je steeds meer thuisvoelen. Geniet weer van San Francisco. Je weet er vast nog de weg. Lieve groeten, ook van Marion

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active