Annemarie's exchange year in The States

Update about my life here in Oregon

Hi Dutchies, Er is al weer bijna een maand voorbij sinds mijn laatste blogpost, dus ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe blog. Ik heb de afgelopen maand erg veel gedaan en gezien. Ik was begonnen in het ‘danceteam’ op school maar ik ben geswitcht naar ‘cross country’ (hardlopen) omdat ik het rennen miste en cross country me achteraf gewoon leuker leek dan dansen (de meiden en coach waren leuk, ik vond het dansen gewoon niet echt leuk meer). Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met mijn cross country practices, ik heb elke dag na school 1,5 training. We lopen meestal eerst een rondje van 3-5miles (5-7km) en daarna gaan we onze spieren stretchen en doen we een ‘cold down’. Gisterochtend (zaterdagochtend!!!) had ik een practice om 06.30am, lucky me J. En die avond ervoor was ik bij een exchangevriendinnetje van mij uit Finland, dus ik maar ongeveer 6uur slaap gehad, dus ik was best wel moe gister. Ik zal jullie even vertellen hoe een schooldag ervoor mij uitziet: 06.30-07.00: Ik word wakker, ontbijt (cereals), pak m’n tas. 08.00: Op naar school, Kendal (mijn gastzusje) rijdt auto en vaak halen we haar vriendinnetje Lilly op. 08.25: 1ste les begint. 11.30-12.08: lunch, ik lunch samen met de meiden uit m’n cross country team. 12.14-03.20: les. 03.45 – 5.15-5.30pm cross country practice. 5.30: Ik word opgehaald, we eten avondeten, dan douchen, daarna huiswerk maken, en dan vanaf 09.15 ongeveer lekker even TV kijken en dan naar bed. Ze werken hier op school met het A/B-day schoolsysteem. Op m’n A-day heb ik de vakken: 1.) Yearbook. 2.) Intro to Hospitality and Culinary arts. 3.) Environmental science. 4.) Strength & Conditioning (lifting weights). Op m’n B-day heb ik de vakken: 1.) Yoga. 2.) Geometry (mathemetics). 3.) American literature. 4.) Modern History. Ik had eerst World literature and Algebra 2 (wiskunde B), maar dat was me te moeilijk dus ben ik overgestapt naar gewoon american literature en geometry (makkelijkere vorm van wiskunde). De vakken zijn goed te volgen, science is wel wat pittig. De onderwerpen waar we het over hebben snap ik, alleen zijn alle termen natuurlijk anders dan in het Nederlands en is het even schakelen. Het zijn drukke dagen, en ’s avonds ben ik ook echt moe, maar het is wel heel erg leuk! Vaak doen we ’s avonds ook nog iets, laatst ben ik met Kendal naar een soccergame geweest van ons soccerteam en daarna nog even naar een volleybalgame geweest. En dinsdag hadden we een ‘younglife’ event, het is jeugdgroep met begeleiders die dingen organiseert dus dat was erg gezellig. Gister had ik een internationalclubmeeting met de internationalclub van mijn school bij Mrs Roberts. We hebben taco’s gegeten en verschillende spelletjes gespeeld. Op mijn school zitten nog 12 andere exchange students, heel erg gezellig! Er staan heel wat dingen op de planning is mij verteld, o.a. verschillende fieldtrips, iceskating, halloweenparty etc. Na de internationalclubmeeting gingen we naar huis, hebben we onze spullen gepakt en zijn we richting het strand gegaan. We hebben nog een tussenstop gemaakt bij een outletmall, ik heb hardloopschoenen gekocht, hardloopbroekje, t-shirt. Toen nog een ijsje gehaald, nog een paar winkeltjes ingeweest en toen op naar het strand J. Toen we bij het strandhuis aankwamen hebben we onze spullen daar neergelegd, bed opgemaakt etc. Daarna zijn we naar pizzeria gegaan en hebben we een Tacopizza gegeten. Toen terug naar het strandhuis, stoelen gepakt, spullen om smores te pakken, hout etc. Eenmaal aangekomen op het strand was het erg druk, want misschien konden we de ‘Nortern Lights’ zien (helaas niet gezien)… We hebben onze stoelen neergezet, kampvuur gemaakt, marsmallows geroosterd voor de smores, smores gemaakt en gekletst. Rond een uur van 22u gingen we terug, nog een stukje van een film gekeken, maar ik was zo moe, dat ik bijna in slaap viel op de bank, dus ik besloot maar om naar bed te gaan. Volgende dag (vandaag) werd ik wakker om 10u, dus een lange nacht slaap gehad J. Rond een uur of 11/12u zijn we naar een taco/burger/burritotent gegaan en hebben we ontbeten/geluncht. Daarna terug naar het strandhuis en zijn we wezen kayakken op de rivier. Na het kayakken zijn we weer vertrokken naar huis. Een beetje gedut in de auto en nu zit ik op m’n kamer dit verhaal verder te schrijven (ik had gisterochtend al een deel geschreven, maar m’n laptop was leeg en ik kon m’n universele stekker niet vinden, maar ik heb hem net gevonden, hij zat in m’n converseschoen… Eind September (09/26 – 09/28 (my birthday!!!)) ga ik een weekendje naar Seaside met de andere exchange students van mijn organisatie. We gaan een beachcleanup doen J, ik heb er erg veel zin in. Dit was het weer voor deze keer, ik hoop dat ik jullie weer redelijke op de hoogte heb gebracht over hoe het met me gaat hier. Hoe gaat het met jullie? Hoe is het in Nederland? Veel liefs, Annemarie P.S: Amerikanen hebben nog al wat struggles met mijn naam dus iedereen hier noemt me Anne. En elke docent vraagt hoe mijn achternaam uitgesproken moet worden, maar dat is al helemaal onbegonnen werk voor Amerikanen.

Reacties

Reacties

Rommy

Lieve dochter van me,
Wat leuk om je blog met zoveel details over school en de afgelopen dagen te lezen! Wat een nieuwe indrukken allemaal! Fijn, dat je geniet!

Machteld , Leonoor, Cor en Eef

Wat boeiend wat je allemaal doet. En gaaf dat je als vak cross counting kan kiezen. Veel plezier met alle activiteiten. Hier in nederland is het wat rustiger. Machteld is wel heel druk met diverse sport activiteiten op de Calo. ,groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active