Annemarie's exchange year in The States

Changes

Hallo Allemaal!

Zoals jullie aan de titel kunnen zien is er wat veranderd. Ik bengeswitchedvan gastgezin. Na 4 maanden voelde deze familie nog steeds niet als een tweede huis.Ik wil verder niet al te diep op in gaan, maar er was gewoon niet echt een klik. Mijn gastmoeder zag ook dat ik me niet echt thuis voelde. Ik heb een goed gesprek gehad met m'n gastouders en heb besloten dat hethetbeste was om te switchen. Eenhostmomvan een andere exchangestudent van mijn school is een coördinator van een andere exchange-organisatie en had wathostfamliesgecontacteerd of zegeïntreseerdwaren in het hosten van mij. Vrij snel werd er gereageerd dat een gezin (gastmoeder/gastvader/gastzusje(10 jaar)) mij graag wilde hosten. Mijn CommunityRepresentativeis toen nog dezelfde dag naar hun toe gegaan en heeft hun gescreend. Het was in de kerstvakantie, dus het duurde wat langer voordat we een reactie kregen van het hoofdbureau dat ze volledig 'approved' waren. Afgelopen vrijdag kreeg ik dan het berichtje van m'n CR dat zeapprovedwaren en dat ik per direct bij ze kon intrekken.

Na school vrijdag heb ik afscheid genomen van m'noudegastgezin, en heeft Nicole (gastmoeder van m'n andere gastgezin)me naar m'n nieuwe gastgezin gebracht. Ik heb m'n spullen uitgepakt, gekletst met m'nnieuwegastgezin etc.'Savondshebben we de film 'Avatar' gezien :).

Gister, vroeg op want ik hadswimpractice, joepie, in het weekend, 'sochtendsvroeg.....Dus van 08.00-10.00 was ik weer lekker aan het zwemmen....Daarna hadden we teamontbijt bijMalia, harstikke leuk! Daarna heeft Erin (vriendinnetje van me) me naar huis gebracht, heb ik haar even m'n nieuwe huis laten zien. De rest van de dag heb ikvolgensmijniet heel erg veel gedaan, oh wacht, ik heb chocolate chip cookies (de echteamerikaanse'cookies') gemaakt, ze vielen goed in de smaak want ze zijn nu allemaal al op haha.

Vandaag (zondag) hadAlyssa(gastzusje) eenswimmeet(ze doet ook aan zwemmen), en ze vroeg of ik mee ging, dus ook vandaag stond ik op om 06.00,wiehoeee! (Mama, misschien word ik toch nog een echtochtendmens :)). Ze deed het heel erg goed, en ze heeft al haar 'results' verbroken met een betere tijd! Sporten zijn hierbest weleen 'Big Deal', wij Nederlanders sporten zo'n 3 tot 4 keer per week en dan een uurtje (maar we rijden onze fiets natuurlijk dagelijks). Hier in Amerika is het heel normaal om elke dag,vooral als je een highschoolerbent, elke dag 2 uur een sport uit te oefenen, zondag hebben we gelukkig geenpractice. We hebben meestal 1x (soms 2x) per week een 'Meet',jeraceddan met jouw school tegen een andere school.Met zwemmen krijgen we een paar events aangewezen gekregen door onze coach (50breaststroke/100free/400freerelayetcetc.). Het is hier ook wel een stukcompetatiever, in Nederlandsporten we voor defun, en hier ook echt wel hoor, maarik merk het verschil wel.

Morgen begint een nieuwe schoolweek, en 's avonds is er een grotefootballgame: Oregonducks(!!!!!) - Ohio (don'tknowtheirmascot)....

Ik voel me echt al thuis in dit gezin, en ik ben erg blij dat ik het besluit heb genomen om te switchen. Oh en vergeten te vertellen, ik zit bijna op de helft van m'nexchangeyear! In juli zal ik weer landen op Nederlandsebodem :)!

Veel liefs,

Annemarie

Reacties

Reacties

Fréderique

He annemarie!
Heel erg knap dat je besloten hebt te switchen want dat zal vast niet makkelijk zijn geweest, wel fijn dat je je nu wel helemaal op je plek voelt!
En wow wat moet je vroeg opstaan! Dat is wat anders dan om 8 uur naar het Thorbecke fietsen ????.
Liefs Fréderique????

Fréderique

*Trouwens die vraagtekens die in mijn comment staat zijn emoticons maar die pakt die niet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active