Annemarie's exchange year in The States

Jajaja, een nieuwe blog

Het gaat goed, ik heb heel erg naar m’n zin met zwemmen. Het wordt wel zwaarder elke week, maar we worden ook beter! Ik heb elke dag training 1,5 uur training behalve op zondag, dan hebben we een rustdagJ.

Ik weet dat ik echt al een hele tijd geen blog meer heb geplaatst, ik heb het gewoon zo druk. En na zwemmen (6 uur ’s avonds) ga ik naar huis, eet, en dan kijk ik even TV of lees een boek en dan duik ik m’n bed in, en dat elke dag. In het weekend heb ik soms eensleepovermet vriendinnen of ik doe ik iets met m’n gastgezinof ik doe iets met vrienden.

Een paar weken geleden, net nadatthanksgivingwas afgelopen begon het versieren van huizen met kerstversiering. En Amerikanen pakken uit, veel huizen worden versierd met allerlei verlichting, heel erg leuk! Zo ook bij ons, wij hadden witte verlichting, rond om het huis, we hebben een redelijk grote kerstboom(13ft) en die heb ik samen met m’n gastouders versierd.Ook is er verder in het huis kerstversiering (langs detraprailing), in de keuken staansnowmen, en nog veel meer!Op kerstavond ben ik met mijn gastgezin naar de kerk gegaan, de ochtend daarna hebben we lekker ontbeten en de cadeautjes open gemaakt. Ik hele lieve en leuke cadeaus gekregen waar ik heel erg blij mee ben.

Afgelopen week heb ik met wat exchangevrienden van mijgingerbreadhousesen koekjes versierd, heel erg leuk.

Voor school heb ik m’n nieuwe vakken voor het volgende semester gekozen.Ikhouddevakken:americanliterature, environmental science, modern history, geometry, yearbook and yoga.De vakken die ik nieuw kies zijn:exploratoryartsenpainting.Dusikhebdevakken: intro to Hospitality & Culinary Arts and Strength & Conditioningingeruildvoorexploratory artsenpainting.Ik sportte gewoon elke dagzo’n3uur(want ik deed cross country en nu doe ik zwemmen en dit is dus 1,5 uur)en ditwerd me gewoon echt te veel, dus volgend semester naast zwemmen alleen yogaJ.

De ‘Finals’ komen eraan, en dit zijn DE grote toetsen aan het eind van het semester waarvoor je alles moet leren van het afgelopen semester……

Aankomende maandag heb ik surprisebirthdaypartyvan een Italiaans vriendinnetje van mij, en dan dinsdag viert ze haar verjaardag, dus daar heb ik heel erg veel zin in!En morgen ga ik met een vriendinnetje van mij en haar gastouders naar een ‘Winterhawks’ game (hockey,icehockey ;)).

Wat betreft het weer, geen sneeuw... Hoorde dat het in het zuiden van Nederland welgesneeuwdheeft,luckybastards. Ik hoop dat het hier nog gaat sneeuwen inJanuari, we zullen zienJ.

Hoe gaat het met jullie allemaal? M’n vliegticket terug is trouwens geboekt, midden juli zal ik weer veilig landen op Nederlandse bodem, en stiekem kan ik niet wachten om jullieweer te zien! Nu nog volop genieten vanm’n leven hier in de VS.

Reacties

Reacties

Pel en Karin

Hoi Annemarie,

Wat ben jij druk zeg met zwemmen en school.leuk om te lezen.
Amerikaanse Kerst is wel wat anders dan hier , geloof ik.

Goed Oud en Nieuw gewenst en een gelukkig 2015, half in Amerika en vanaf juli weer in Nederland.

Groeten Pel en Karin

Marion & Jan-Willem

Dag Annemarie,

Dank voor jouw update van je verblijf in de USA. Mooi betitelde vakken volg je en goed om te horen dat je ook yoga in je programma hebt. Om bij jezelf te blijven in de veelheid van de dingen. De sneeuw is hier trouwens al weer bijna weg. Dus business as usual (het net niet weer).
Een goede jaarwisseling en geniet in het nieuwe jaar volop van de tweede helft van jouw jaar daar.
Lieve groeten van ons beide, Marion & Jan-Willem

Jenny

Ha Annemarie,
wat een leuk verhaal! Volgens mij geniet jij volop, maar wat heb je het druk!
We wensen je nog veel plezier daar, en een geweldig 2015!!!
Koen en Jenny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active