Annemarie's exchange year in The States

Spring

Jaja de lente is begonnen! Ik heb lekker uitgeslapen vanochtend en heb toen lekker in de tuin gezeten. Net even hardgelopen op de treadmill, en nu weer even relaxen.

Oké, in m'n laatste blog had ik geschreven dat ik ging camperen, naar MORP toe en daarna natuurlijk prom. Dat is nu helaas allemaal voorbij. Tijdens springbreak ging ik naar Mt. St Helens, deze heb ik beklommen met m'n hostmom wat heel erg leuk was, voor de eerste keer sneeuw gezien in Oregon :). Verder zinn we ook nog naar een cave geweest, wat heel erg tof was, lichtje op ons hoofd, en maar lopen.

Morp was leuk! Het is dus het omgekeerde van prom dus iedereen had de raarste combinaties van kleren bij elkaar aangetrokken. Mijm exchangevriendinnetjes en ik hadden allemaal een gekleurd shirt gekocht en we hadden er een letter opgespoten met glow in the dark, we vormden samen het woord MORP15.

Zaterdag 2 mei was prom, waahhhhhhh. Iedereen zag er prachtig uit en we waren helemaal opgetut. De vrijdag ervoor ben ik Sarah (germany) en Fiona naar een nailsalon gegaan en hebben we onze nagels laten doen want dat is dus hier de normaalste zaak vd wereld, we kozen voor de gel-nails, ze brengen gewoon nagellak op je vingers en dan doen ze het onder een uv lichtdingetje, het zijn dus geen nepnagels. 2 mei was dus prom, ik had die ochtend uitgeslapen, wandeling met Louki (hond) gemaakt, daarna begon ik met het krullen van m'n haar. Dat duurde een tijdje en toen ik daar klaat mee was heeft m'n hostdad me naar Sara (Italy) gebracht, daar verzameld met alle meiden. Toen de Limo arriveerde (JAJA), zijn we naarLinfield (college hier in Mcminnville) gegaan en hebben we foto's gemaakt, heel erg gaaf! Foto's staan op m'n facebook maar ik zal ook nog op m'n blog plaatsen. Nadat we foto's hadden gemaakt zijn we uiteten geweest bij Nicks Italiaans Café. Hierna zijn we met de limo naar een wijngaard geweest met een geweldig uitzicht en hebben we nog wat foto's gemaakt. Daarna zijn we naar Salem gegaan waar de dance plaats vond. De dance was leuk, maar alles bij elkaar maakte het geweldig! Na de dance werden we opgehaald door de hostparents van Sara en hadden we een sleeopover at my house. Volgende ochtend lekker ontbeten met z'n allen, m'n gastgezin wilde naar de nieuwe Avengers movie, ik helemaal gebroken, maar daar gingen we dan, in het begin was ik kapot maar het was wel echt een goede film dus werd wel wakker tijdens de film.

Afgelopen week was de laatste week van track en dus ook onze districtmeet (vrijdag). Ik heb ge-high jumped en long jumped. M'n high jump ging goed en clearde 3.6 ft en ook 3.8 ft. Long jump ging okay, geen PR's helaas maarja.

Gisteren heb ik met Sarah (germany) afgesproken en hebben we pretzels gemaakt En een film gekeken.

Oh helemaal vergeten, ik ben aangenomen op Hoge Hotelschool Maastricht! De selectie nam een aantal weken in beslag, het laatste onderdeel was een interview online, en de volgende dag opende ik m'n email en zag dat ik bericht had van Hotelschool Maastricht, met als titel: result selection.... Oh gosh ik had een goed gevoel over m'n selectie maar ik was toch wel zenuwachtig, snel de mail maar ge-opend en een van de eerste woorden was 'Congratulations'!!! Ik kijk er heel erg naar uit om te beginnen aan deze school in september!

Over 1.5 maand komen mama, papa, job en vincent, en dan midden juli kom ik weer aan in Nederland. Nu kijk ik erg uit naar graduation, gradnight, powderpuff game (flag football) en de zomer hier in Oregon. Ik zie jullie snel lieve vrienden en familie!!!

Veel liefs,

Annemarie

Reacties

Reacties

Mama

Heerlijk te lezen dat je zo geniet .....en om nog meer details van je leven in de USA te lezen!

Marion en Jan-Willem

Dag Annemarie,
Wat mooi te horen hoe jij helemaal in het Amerikaanse leven duikt en er volop van geniet.
Van harte gefeliciteerd met het feit dat je bent aangenomen in 'Maastricht'. Een lonkend vooruitzicht om te gaan wonen en studeren in deze meeste Europese stad van Nederland, na jouw jaar in the States.
Lieve groeten van ons beide

Pel en Karin

Hoi Annemarie,

Wat een enthousiaste verhalen over de afgelopen tijd. Leuk om te lezen. Ik had van Rommy al een foto van jou tijdens Prom gezien. Je zag er prachtig uit!

Gefeliciteerd dat je bent aangenomen in Maastrict. Zo wacht er ook weer wat nieuws en spannend op je als je weer in Nederland komt. Goede tijd en vakantie nog gewenst

Jenny

Ha Annemarie,

wat een geweldige tijd heb je daar, echt heel bijzonder! Nog even heel erg genieten van alles, dan je familie alles laten zien en dan op naar Maastricht. Dit jaar vergeet je nooit meer!
lieve groeten van Koen en Jenny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active